TARINA

Onko viestisi tuuliajolla?

Asioiden viestiminen – puheen, presentaatioiden ja dokumenttien muodossa – on tärkeä osa jokaisen johtajan ja asiantuntijan työtä. Tämän työn taustalla on tarve vaikuttaa: muuttaa ajatukset toiminnaksi.

Todellisuudessa vaikuttamisen sijasta tyydytään usein pelkkään tiedottamiseen. Ja tällöin tavoitteet jäävät saavuttamatta. Hyvää ideaa ei kuunneltu, asiakas ei tajunnut konseptia, tai kuulijat eivät ymmärtäneet esitystä.

Nämä ongelmat eivät liity sisältöön – vaan siihen miten se esitetään. Tilanne on kuin laivalla, joka pysyy pinnalla, mutta ajelehtii ilman suuntaa.

Onko viestisi tuuliajolla?

Asioiden viestiminen – puheen, presentaatioiden ja dokumenttien muodossa – on tärkeä osa jokaisen johtajan ja asiantuntijan työtä. Tämän työn taustalla on tarve vaikuttaa: muuttaa ajatukset toiminnaksi.

Todellisuudessa vaikuttamisen sijasta tyydytään usein pelkkään tiedottamiseen. Ja tällöin tavoitteet jäävät saavuttamatta. Hyvää ideaa ei kuunneltu, asiakas ei tajunnut konseptia, tai kuulijat eivät ymmärtäneet esitystä.

Nämä ongelmat eivät liity sisältöön – vaan siihen miten se esitetään. Tilanne on kuin laivalla, joka pysyy pinnalla, mutta ajelehtii ilman suuntaa.

Väylä kohti vaikuttavampaa viestintää

Esitystavan kehittäminen on tehokkain keino, jolla sinä voit vaikuttaa viestin vastaanottoon. Oli kohderyhmänä kollegat, kuulijat tai asiakkaat, jäsennelty ja selkeä tapa esittää asian avaa väylän kohti vaikuttavampaa viestintää.

Jäsentäjä on erikoistunut auttamaan tämän väylän löytämisessä. Tuloksena voi olla esitys, verkkosivu, artikkeli tai vaikkapa infograafi. Tärkeintä ei ole formaatti, vaan sisältö.

Väylä kohti vaikuttavampaa viestintää

Esitystavan kehittäminen on tehokkain keino, jolla sinä voit vaikuttaa viestin vastaanottoon. Oli kohderyhmänä kollegat, kuulijat tai asiakkaat, jäsennelty ja selkeä tapa esittää asian avaa väylän kohti vaikuttavampaa viestintää.

Jäsentäjä on erikoistunut auttamaan tämän väylän löytämisessä. Tuloksena voi olla esitys, verkkosivu, artikkeli tai vaikkapa infograafi. Tärkeintä ei ole formaatti, vaan sisältö.

Jäsennetty viesti on kuin kompassi

Jäsennetty viesti toimii kuin kompassi, joka näyttää suunnan sinulle ja yleisöllesi.

  • Se esittää asian ymmärrettävällä tavalla
  • Se huomioi kohdeyleisön ja heidän tarpeensa
  • Se saa asiasi kuulluksi, tilanteesta ja kanavasta riippumatta

Jäsentäjä auttaa sinua vaikuttamaan.

Jäsennetty viesti on kuin kompassi

Jäsennetty viesti toimii kuin kompassi, joka näyttää suunnan sinulle ja yleisöllesi.

  • Se esittää asian ymmärrettävällä tavalla
  • Se huomioi kohdeyleisön ja heidän tarpeensa
  • Se saa asiasi kuulluksi, tilanteesta ja kanavasta riippumatta

Jäsentäjä auttaa sinua vaikuttamaan.